Aleshores vaig plantejar una pregunta que considerava simple. Ara ja no.
Vam ajuntar una meitat amb un quart, i els vaig preguntar quant hi havia. Jo esperava que amb pocs segons em diguessin tres quarts... però no. Només em miraven amb cara de no entendre la pregunta.
Per ells era evident que allà hi havia una meitat i un quart. Més tard un va afegir que faltava un quart per a tenir-ho tot. Però ningú deia tres quarts.
Aleshores vaig veure que en veritat els estava demanant: "Digueu-me en una sola fracció el que hi ha sobre la taula." Però ja s'acostava el final de la classe i vaig pensar que no era el moment de fer un pas tant important.
Si al principi de la classe hagués començat dient que per sumar dues fraccions només reduir a comú denominador i després sumar els nous numeradors mantenint el denominador comú, ho haurien fet bé i jo m'hauria cregut que sabien sumar fraccions.
Ai quin mal fan els algorismes a la comprensió dels conceptes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada